Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2018 03:43 - Сърцето на Ердо
Автор: mikula Категория: Политика   
Прочетен: 303 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ергодановите "граници на сърцето" разбуниха Балканите. Зная, че може някой да каже - еее, това мина. Кога беше. Защо се връщам към това? Опитът ме е научил, че недоизказаните неща днес са проблеми утре. Затова - да внесем яснота.
Преди всичко, Ердо, любезни мой, ти да не мислиш, че единствен си имаш "граници на сърцето"? Какво ще стане, ако всеки метне пушката на рамо и хукне да очертава граници? Джунгла ще стане. Закон на джунглата. Това ли е лицето на съвременна Турция? Мислех, че имате по-културни приоритети. Греша ли, като смятам Турция за цивикизована държава?
Но като си дойдохме на приказката за "граници на сърцето"... Ти, Ердо, можеш ли да приемеш България такава, каквато е - без да я прекрояваш по свой тертип, без претенции? Можеш ли да се зарадваш за една България, която е българска и такава, каквато на нея и харесва да бъде? Можеш ли да пожелаеш на България да е свободна, независима и богата?
Аз мога да правя такова нещо и се отнасям така с Македония. Историческите подробности в случая нямат значение. Друго има значение - можеш ли да надвиеш егоизма си? Аз мога и го правя. Хайде да те видя, Ердо. Правилно, това е тест. Дори липсата на отговор пак е резултат от теста.
Не казвам, че е лесно и че се получава отведнъж. Но който иска нещо, намира начин, а който не иска - намира оправдание.
Сега не само аз, ами и целият свят ще разбере  кой си, Ердо - помияр или благороден дух.
Ако гледах на нещата егоистично, просто щях да те мразя и да ти желая злото, и да се радвам, когато страдаш. Обаче, турчине, аз надживях омразата, застанах пред теб, за да ти дам шанс да покажеш доброто у себе си - ако го имаш. Ако го нямаш, да възжелаеш да си добър човек. Ако не беше така, как мислиш, щеше ли да ми пука за хлапето, което ти разплака със своите военщини, като му разправяше, че щяло да умре? Пука ми, защото имам зрение за невиността у детето, и тя е по-важна от разправиите ми с теб.
Ердо, приятелю, аз мога да те убия с омразаята си, обаче не правя нещата само защото мога. Това дето го пише Ботев - "силно да любят и мразят" - верно е. Но аз надживях омразата. Ти пък надживей егоизма си. Пожелай ми свобода и щастие, без да искаш нещо насреща  - ако можеш. Това, което искам от теб, е щедрост на душата и ще гледам способен ли си на нея.
Способен ли си да пожелаеш на балканските държави свобода, независимост и просперитет, без да искаш нещо за себе си, за Турция, за религията си? Способен ли си да действаш в тази посока? Това можеш ли го? Понеже големите претенции предполоагат и големи отговорности.
На подобно препитвае руснаците получиха от мен "Неуд", което ще рече Слаб 2. Защо? Защото се оказаха неспособни да приемат, че изобщо е възможно да се обича безплатно - без зависимост, без принуда, без задължения. В контекста на отношенията Русия - Украйна, руснаците са духовни двойкаджии. Това е болестта на всяка империя - изгодата е изгонила любовта. А всички религии в един глас казват - любов! Безкористна!... И имат претенции Русия да станела империя на духа. В момента не са готови за това. Но разговорът с руснаците не е свършил.
Задачата от теста ти, Ердо, е същата - преборване на егоизма, с оглед на балканските реалности.
А след като пребориш егоизма и шовинизма, приготвих ти нов тест, още по-интересен и вероятно не така труден, ако си се справил с днешните си задачи. Можеш да бъдеш сигурен, че уважавам и най-малкото ти усилие над себе си, от опит знам какво е да се бориш със себе си. Успех, Ердо!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mikula
Категория: Политика
Прочетен: 180136
Постинги: 170
Коментари: 18
Гласове: 80
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031